|
Dodies tālāk! Bībeles stunda: 1.Kor.4:14-17 Lutera lūgšanas Lūdz kopā ar Luteru! |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
|
4. Advents, 2004 KLB-KMD Tukums Dieva mikrofons aizvien vēl ir ieslēgts
Jņ. 1:19-28 19
Šī ir Jāņa liecība, kad jūdi no Jeruzālemes sūtīja pie viņa priesterus un
levītus, lai viņam jautātu: "Kas tu esi?" 20
Viņš atzinās un neliedzās, bet apliecināja: "Es neesmu Kristus." 21
Tad tie viņam jautāja: "Kas tad? Vai tu esi Ēlija?" Bet viņš saka: "Es tas
neesmu." - "Vai tu esi gaidāmais pravietis?" Viņš atbildēja: "Nē." 22
Tad tie viņam sacīja: "Kas tu esi? Mums atbilde jādod tiem, kas mūs
sūtījuši. Ko tu pats saki par sevi?" 23
Viņš teica: "Es esmu vēstneša balss, kas tuksnesī sauc: sataisait Tā Kunga
ceļu, kā pravietis Jesaja ir sacījis." 24
Tos bija sūtījuši farizeji, 25
un tie viņam jautāja: "Ko tad tu kristī, ja tu neesi ne Kristus, ne Ēlija,
ne gaidāmais pravietis?" 26
Jānis viņiem atbildēja: "Es kristīju ar ūdeni. Jūsu vidū stāv viens, ko
jūs nepazīstat, 27
kas pēc manis nāk, kuram es neesmu cienīgs atraisīt kurpes siksnu." 28 Tas notika Betānijā,
viņpus Jordānas, kur Jānis kristīja.
Šis teksts lielā mērā līdzinās nopratināšanas
protokolam. Un šis ir visbūtiskākais nopratināšanas protokols visā
cilvēces vēsturē, visā cilvēcības drāmā no grēkā krišanas brīža, jo tas
izšķir visu prāvas likteni. Ar šo protokolu prāva ir uzvarēta un drūmā
apsūdzība mūžīgās nāves spriedums, ko Dievs bija uzlicis pirmajiem
cilvēkiem un līdz ar to visiem viņu priekštečiem, tagad ir atcelts. Šis
protokols pierāda: Glābējs dievcilvēks ir ieradies pasaulē. Viss, kas līdz
šim apsūdzēja katru cilvēku un visus cilvēkus kopumā Dieva priekšā, tagad
var tik noņemts no katra atsevišķi. Kāds prieks, kāds prieks nu Dievs ir ar mums.
Viņš kļuvis mūsu patvērums! Tiesu praksē nav priecīgāka termina kā
atlaišana no tiesas zāles brīvībā, attaisnošana. Šis protokols vēsta, ka
cilvēkiem tagad ir radīti visi priekšnosacījumi viņu brīvlaišanai jeb viņu
attaisnošanai. Viņiem tagad tikai ir jāpiereģistrējas vai jāparakstās zem
šī protokola: es ticu, ka šis protokols ir patiesība, ka visi mani grēki
tagad ir uzkrauti Jēzum Dieva Jēram. Tāpēc apustulis mums var teikt,
(skat. Sprediķi par epistulu): priecājieties iekš tā Kunga, es jums
vēlreiz saku priecājaties. Kristība ir šī attaisnojošā piereģistrēšanās
un Svētais Vakarēdiens, kuru jūs saņemsiet šodien un turpmāk, katru reizi
apzīmogo šo protokolu: Nopratināmā persona šajā tekstā ir Jānis
Kristītājs, bet šis teksts nav par viņu, bet gan par Jēzu, kuru viņš
apliecina kā Kristu (Dieva Dēlu). Jānis ir konfesionāls, jo viņš apliecina
patiesību. Viņš nodod liecību par sevi: es neesmu Kristus. Jānis varētu
gan teikt, ka ir Ēlija un tad viņa apsūdzētāji, iespējams, pārtrauktu
pratināšanu un mestos viņa priekšā uz vaiga. Taču viņš nav tas Ēlija jeb
tā miesīgā persona, par kuru domā jūdi, bet gan Ēlija garīgā izpratnē, par
kuru ir pravietojis Maleahija 4, 23.24. Viņš katrā gadījumā būtu varējis
lepoties esam pravietis, jo pēc savas no Dieva piešķirtās vietas viņš ir
augstāk par visiem praviešiem. Tomēr viņš nav TAS gaidāmais pravietis, ko
šinī nopratināšanā domā jūdi, proti, tas, kura nākšanu pieteica Mozus un
ar ko jūdi tradicionāli saprata Mesiju (Kristu). Jānim ir īpašs uzdevums
būt tikai par rādītāja pirkstu. Par Dieva rādītāja pirkstu lūk, kur Viņš
ir mūsu vidū. Jānis jūdiem saka: Mesija ir starp jums, bet viņu
nepazīstat, kas ietver: es viņu pazīstu. Zīmīgi, ka jūdi pat neprasa,
lai tad viņš uzrāda viņiem Mesiju. Jūdi, kuru visa reliģija ir vērsta uz
Kristus nākšanu, patiesībā neliekas ne zinis par šo Jāņa liecību un nemaz
negrasās sagatavot savas sirdis viņa nākšanai. Viņi nemaz nealkst Dieva
apsolījuma piepildīšanos, jo viņiem šajā lietā ir savi politiski
nolūki. Tikmēr Dievs ir stājies cilvēku vidū. Dieva
Dēla sūtīšana izsaka, ka visas vēstures uzdevums tuvojas noslēgumam.
Vārdam topot par miesu, visai dievišķajai pilnībai iemājojot cilvēciskā
veidolā, visa laika jēga ir piepildījusies. Kāpēc vispār ir bijis un
aizvien ir vajadzīgs šis laiks šīs nogurdinošās dienas, mēneši, gadi,
caur kuriem cilvēki cīnās cauri savai dzīvei, nogurumā, maldos, priekos un
bēdas, kaislību drāmās un ciešanās? Kāpēc tas ir vajadzīgs, ja reiz viss
cilvēka dzīves krāšņums ir kā smiltis, kas slīd cauri un nav iespējams
saturēt, ja reiz viss mūža ieguvums ir grūtums un bēdas. Un tas paiet
ātri, un mēs aizlidojam kā ar spārniem? Kristū Dievs ir atbildējis uz šo cilvēka sirdi
plosošo jautājumu par dzīves jēgu: tai nav jābeidzas ar baismu iznīcību
mūžīgās nāves tumšajā slazdā, bet gan jāved pie dzīvības gaismas. Dievam
kļūstot par cilvēku un nākot mūsu vidū, šī gaisma tumsībā ir atspīdējusi.
Visuspēcīgais, mūžīgais un visuzinošais Dievs, kāds Viņš ienāk mūsu vidū,
ir labs un žēlsirdīgs. Dievu nekad neviens nav redzējis, Viņš atklāj sevi
savā Dēlā Kristū Jēzū. Viņš ir Dieva miesā nākušais vārds (Logos), caur
Viņu tiek uzturēts viss esošais. Viņā mēs varam godāt Dēlu tāpat kā Tēvu,
jo kas ir redzējis Jēzu, ir redzējis Tēvu un iepazinis Dievu. Viņā mājo
visa pilnība, un mēs esam iepazinuši patiesību kā žēlastību un atkal
žēlastību, jo Jēzum ir piešķirts spēks un vara piedot grēkus. Lūk, tā ir
Jāņa liecība tas ir viss mūsu ticības saturs. Tici tam un tu
dzīvosi! Jūdu attieksme pret šo Jāņa nodoto liecību bija
ignorance. Kāda ir mūsējā? Jūdu attieksme nekur nav izzudusi, tā pastāv
vēl mūsdienās: īpaši tā izvēršas pie reliģiskiem ļaudīm Kristus
Evaņģēlijs tiek noraidīts tāpat kā jūdiem, kas lepojās ar savu reliģiskumu
un deklarēja gaidām Kristu, faktiski ignorējot Viņu pēc būtības. Šis
mūžīgais žīds faktiski mājo katrā cilvēkā, katra cilvēka dabiskajā
pašpietiekamībā. Cilvēka raksturā ir ieslēpts dziļš nicinājums pret
Kristu. Viņam patīk redzēt tādu Kristu, kas pasvītro un izceļ to, cik
lieli ir viņa sasniegumi, īpaši viņa garīgais potenciāls. Par tādu Kristu
godībā un lepnībā labprāt patīk runāt, domāt un gaidīt. Tas apliecina,
ka ar mani viss ir OK, arī tevi, arī citiem. Tad arī Kristus ir OK,
akceptēts, savukārt tāds Kristus, kā šajā Jāņa saucošajā balsī, kas ir
Evaņģēlija patiesā balss: Laiks ir
piepildījies Debesu valstība ir tuvu klāt nākusi. Atgriezieties no grēkiem
un ticiet uz Evaņģēliju lūk, tāds Kristus traucē. Tas
pats mūžīgais žīds vecais Ādams cilvēkā ir sašutis: kas par grēkiem, kas
vēl par nožēlošanu! Vai tad ar vienu reizi nepietiek? Ko tas Luters tur
muld, ka katru dienu ir jānomirst grēkam un jāceļas augšā kopā ar Kristu,
kas tie par niekiem par to grēka slīcināšanu katru dienu? Un tik tiešām,
neviens pats savā spēkā nav spējīgs allaž apzināties savu grēcīgumu un
nepieciešamību katru dienu caur nožēlu un lūgšanām atgriezties no grēkiem
un ticēt, ka Kristus dēļ tie ir piedoti. Tam ir nepieciešams Dieva Gars,
patiesības Gars, Svētais Gars. Šīs patiesības nav mūsos. Tā nāk no
ārienes. Tā ir jāsaņem tur, kur tai ir paša Dieva apsolījums: Dieva vārda
sludināšanā. Šis vārds dun un grand kā pērkons, grauž un lauž tos, kas ir
pasaulē, lai tie sadzirdētu Jāņa Kristītāja aicinājumu un mainītu virzienu
savā dzīvē. Bet tos, kas ir draudzē, šis vārds mierina, stiprina un
atdzīvina, liek mirdzēt un tērpties viņu dvēselēm svētku rotā, priecāties
par dāvātas ticības augļu kopēju baudīšanu par savstarpējo mīlestību un
pateikties Dievam Radītājam, Pestītājam un
Svētdarītājam. Jānis bija tikai Dieva mikrofons, un tas vēl jo
projām ir ieslēgts un turpina sagatavot mūsu tuksnešainajās sirdīs ceļu
Tam Kungam. Šis mikrofons par spīti visas pasaules trokšņu kakofonijai
aizvien vēl reproducē vistīrāko skaņu, Dieva patiesību: Dievs ir jūsu
vidū, Jēzū Kristū Viņš nāk pie Tevis ar vārda sludināšanu, ar savu
patiesību un savu mācību. Tev Viņš ir nepieciešams, jo savādāk tu mirsi
savos grēkos. Jāņa Kristītāja jeb Evaņģēlija saucošā balss tev to
apstiprina, ieprotokolē Dieva žēlastību. Viņš pats tev dod rokās
pildspalvu, pats iepilda tajā tinti: nākas pierakstīties pie tās Derības,
ko Dieva Dēls tevis dēļ ir iestiprinājis ar savām asinīm: saņem grēku
piedošanu! Lūk, kur ir Dieva Jērs, kas nes pasaules grēku! Jēzus to ir
uzkrāvis uz saviem pleciem un nes to savā nāvē. Tā Dievs Jēzū ir
aizskalojis grēku prom no pasaules tāpat kā Noa laikos Viņš to izdarīja
caur plūdiem, tagad Viņš to dara Kristū: viss grēks ir uzkrauts Viņam un
Viņš kopā ar šo grēku tiek aizskalots nāvē. Jēzus uznes visas pasaules un
katra atsevišķā cilvēka grēku pie krusta staba. Tāda nasta nebūtu pa
spēkam nevienam, kas ir tikai cilvēks, šim nolūkam Dievam bija jāsūta savs
mūžīgais Dēls. Jūs zināt, ka esat ne ar zeltu, ne ar sudrabu atpirkti no
savas aplamās dzīves, mantotas no tēviem, bet ar Kristus, šī bezvainīgā un
nevainojamā Jēra dārgajām asinīm. Uz šo Jēru tad nu arī kā ar Dieva paša
pirkstu norāda Jānis. Luters par to saka uz šo norādi arī balstās mūsu
ticība. Tagad mēs zinām, kurp lai mēs liekamies ar saviem grēkiem, kam lai
tos uzkraujam. Dieva bauslis tos bija uzkrāvis uz mūsu sirdsapziņām, tās
bija nospiestas tādā šaurībā, kas lika mums lēnām nosmakt. Dievs ir
noņēmis šo smacējošo kravu no mums un uzkrāvis to uz sava Jēra pleciem.
Kamēr šī krava aizvien vēl nospieda mani un pasauli, mēs bijām pazuduši,
jo grēka vara ir pārāk milzīga un iznīcinoša, lai mēs tai spētu stāties
pretī. Bet Dievs ir devis tev, man, mums šo atvieglinājumu, teikdams: es
zinu, ka tu to nespēj nest, un tāpēc, redzi, es to noceļu nost no tevis un
atdod to Jēram. Viņš to tagad nes tavā vietā. Tici tam, jo šajā ticībā tu
kļūsti brīvs no grēka un attaisnots Manā priekšā tiesas dienā. Ar grēku
ir tā: tam ir iespējamas tikai divas novietnes: vai nu tie ir uz tava
kakla, vai nu tu tos atdod, lai guļ uz Jēra pleciem un tad tu esi brīvs un
glābts no nāves sprieduma. Tāpēc izvēlies vienu no divām novietnēm, kurā
vietā tu gribi, lai būtu nolikta tavu grēku nasta. Dievs mums ir atklājis
patiesību. Tā ir brīnišķīga un tā ir droša, absolūta un tā ir objektīva
patiesība: Jēzus Kristus, kas nes visas pasaules grēku un kurš to ir
samaksājis par 100% gan par visas cilvēces, gan katra cilvēka grēkiem. Tas
ir neatkarīgi no mums un pilnīgi objektīvi viss ir nomaksāts.
Mums tas ir jāpieņem ticībā, tad šī atpirkuma maksa tiks ieskaitīta arī
mūsu katra privātajā kontā un piederēs katram atsevišķi jeb subjektīvi. Kungs, Dievs Debesu Tēvs, paldies tev par skaidro un drošo
norādi uz Jēzu Kristu Tava kalpa Jāņa liecībā paldies Tev par Tavu Jēru,
kas ir atbrīvojis mani un visu pasauli no grēkiem. Palīdzi man, ka allaž
saklausu Tavu balsi un varu tam ticēt un visu savu cerību likt uz to!
Āmen.
Lasi citus sprediķus! |